בשבוע שעבר דיברנו על התחלת מוצקים – מתי אוכלים, כמה אוכלים ומה אוכלים. 

השבוע נדבר על משהו לא פחות חשוב, והוא – מאילו מזונות חשוב להמנע או להפחית בצריכתם. 

מה לא אוכלים?

  1. מזון מעובד/מתועש – בשום פנים ואופן לא לאכול. במזון מעובד אני כוללת את כל מה שיוצר במפעל ואינו מזון גולמי, כל דבר שברשימת הרכיבים שלו יש מרכיבים שאתן לא יודעות מהן (e למיניהם), כל מה שהוסף לו סוכר או ממתיק אחר באופן מלאכותי. גם "מעדנים" נחשבים למזון מתועש, גם קורנפלקס ואפילו הבייבי ביס למיניהם – יכולים לשמש כפתרון ברגעים שאין ברירה אבל לא צריכים להוות חלק מתזונה של תינוקות ופעוטות. מזונות שהוסף להם סוכר משבשים את ההנאה של התינוק/ת ממזונות מתוקים באופן טבעי (כמו בטטה, גזר, פירות ועוד) מחלישים את מערכת העיכול ויכולים להוות בסיס לבררנות עתידית.
  2. מוצרי חלב – להמנע לגמרי מחלב ניגר (זו גם ההמלצה של משרד הבריאות). גבינות רכות – גבינה לבנה, קוטג' וכדומה גורמות באופן מובהק ליצירת ליחה. יש מעט ילדים שמתאים להם לאכול מוצרי חלב על בסיס קבוע. במידה ויש אפילו מעט נזלת – רצוי מייד להוריד את מוצרי החלב מהתפריט. זה עשוי למנוע התפתחות דלקת. הילדים ש*תמיד* אמליץ להם להוריד מוצרי חלב מהתזונה: ילדים שסובלים מעודף ליחה, אסתמה, אסתמה של העור (אטופיק דרמטיטיס) או בעלי נטייה לאלרגיות. המנעו ממוצרי חלב יכולה להביא לפתרון של הפתולוגיה.
  3. מזונות מלאים: מזונות מלאים, אף שהם בריאים, מכבידים במקרים רבים על מערכת העיכול של הילדים. עודף סיבים גם עלול לפגוע בספיגה של הוויטמינים מהמזון. לכן בגילאים הצעירים אני ממליצה להמנע ממזונות מלאים ועשירים בסיבים, או להקפיד על 50% מלא – כך אפשר ליהנות מהויטמינים והמינרלים שנמצאים במזון המלא מבלי להכביד על המערכת.
  4. מזונות מתובלים מאוד: ילדים לא זקוקים לתבלינים רבים, ורצוי שלא להרגיל אותם לטעמים חזקים מדי שלא נמצאו באוכל מלכתחילה. רצוי לא להמליח כלל, או לפחות להמעיט במלח. יחד עם זאת, תבלינים כמו כמון, שומר, ג'ינג'ר וקינמון יכולים לסייע בעיכול המזון ולכן אפשר להוסיפם בכמות קטנה.   

בשבוע הבא נדבר על הסימנים לכך שתזונת התינוק/ת אינה מותאמת. 

למעבר לחלק 2 – כמה אוכלים, מתי אוכלים ואיך אוכלים – לחצי כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.