שילוב רפואה מערבית וסינית

מרגש ומשמח אותי בכל פעם לראות את שילוב הידיים של הרפואה הסינית עם הרפואה המערבית.

בבתי חולים רבים בארץ ישנן מרפאות לרפואה משלימה לעזרה למחלקות האונקולוגיות, מחלקות הגסטרו, מרפאות כאב ועוד, ובשנים האחרונות יותר ויותר בתי חולים מכניסים מטפלות ומטפלים ברפואה סינית לעבודה בתוך בית החולים, ביחד עם הצוות הרפואי. אפילו פתקי ההמתנה בקופות החולים ממליצים על דיקור סיני לטיפול בכאב.

הכנסת הרפואה הסינית לתוך בתי החולים לא נובעת מיחסי ציבור טובים או מיוקרה פוליטית אלא מהעובדה הפשוטה שהיא עובדת, תומכת בחולות ובחולים ומקדמת ריפוי.

בטיפול בקליניקה אני רואה באופן מיטבי כיצד ניתן לשלב את הרפואה הסינית עם המערבית. כוחה של הרפואה המערבית הוא באבחנה מדויקת מאוד, וטיפול במצבים קריטיים מסכני חיים. זו הסיבה שלעיתים קרובות אני מבקשת אבחנת רופאה כשאני מטפלת בילדים – גם מכיוון שהאבחנה המערבית מסייעת לי באבחנה ה"סינית" וגם מכיוון שאני מרגישה שקטה יותר כשיש אבחנה רפואית מערבית מכיוון שבילדים- במיוחד קטנטנים- אפשר לפספס מצבים שדורשים התערבות רפואית מיידית.

יחד עם זאת, רבים מכלי הטיפול של הרפואה המערבית אינם אידיאליים – לעתים קרובות אין לה מה להציע ('זה ויראלי') או שהטיפול המוצע הוא חזק מדי (אנטיביוטיקה, סטרואידים וכדומה) וגורר הישנות של המחלה, היחלשות של המטופל/ת או תופעות לוואי לא רצויות.

כאן נכנסת הרפואה הסינית לתמונה. דיקור, צמחי מרפא, טווינא, תזונה- כל אלה יכולים לסייע לחולה לעבור את המחלה ולצאת ממנה חזק/ה ובריא/ה יותר, לצאת ממעגל של דלקות חוזרות, להמנע מהתערבויות כירורגיות ונטילה ממושכת של תרופות המעמיסות על הגוף ולקדם חיים בריאים יותר.